Kahramanmaraş’ın Akdeniz Bölgesi sınırları içerisinde yer almasına rağmen ulaşım yatırımlarında geri plana itildiğini söyleyen Karatutlu, sanayi ve ticaret hacmi yüksek bir şehrin bu denli ihmal edilmesinin kabul edilemez olduğunu ifade etti. Şehrin Osmanlı döneminde Dulkadiroğlu Beyliği’ne başkentlik yaptığını hatırlatan Karatutlu, tarihsel ve ekonomik öneme rağmen Kahramanmaraş’ın hak ettiği yatırımları alamadığını dile getirdi.

Çerkeslerden Çerkesler için anadilde eğitim tartışmasına tepki
Çerkeslerden Çerkesler için anadilde eğitim tartışmasına tepki
İçeriği Görüntüle

Adana–Gaziantep Otoyolu’nun planlama aşamasında Kahramanmaraş’a daha yakın bir güzergâhtan geçirilebileceğini ancak bu fırsatın değerlendirilmediğini belirten Karatutlu, geçen on yıllara rağmen kenti otoyola bağlayan nitelikli bir yolun hâlâ yapılmadığını söyledi.

Kahramanmaraş’ın Doğu Anadolu, Karadeniz ve Güneydoğu’yu Akdeniz’e bağlayan stratejik bir geçiş noktası olduğunu vurgulayan Karatutlu, ağır tonajlı araçların şehir merkezlerinden geçmek zorunda kalmasının her yıl can kayıplarına neden olduğunu ifade etti. Pazarcık ilçesinden geçen yoğun tır trafiğine dikkat çeken Karatutlu, yalnızca birkaç kilometrelik çevre yolunun dahi yapılmamasını eleştirdi.

Karatutlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nı Kahramanmaraş’ın ulaşım altyapısı için somut ve kalıcı adımlar atmaya çağırdı.