Kahramanmaraş’ta gençlerin meslek edinmesini hedefleyen Mesleki Eğitim Merkezleri, hem akademik diploma hem de sektörel uzmanlık kazandırarak istihdamın önünü açıyor. Türkiye’nin dört bir yanına örnek olan bu modelde öğrenciler, okulun sadece bir gününü teorik eğitimle geçirirken haftanın geri kalanında işletmelerde bizzat çalışarak deneyim kazanıyor.
Bu sistemle öğrenciler, lise diplomasıyla birlikte ustalık ve iş yeri açma belgesi alabiliyor. Aynı zamanda eğitim sürecinde maaş da alan gençler, ekonomik olarak destekleniyor.
Dulkadiroğlu Mesleki Eğitim Merkezi Müdürü Cemal Küçük, 3.500’e yakın öğrencinin kayıtlı olduğu kurumda motor, mobilya, elektrik ve yiyecek-içecek alanlarında yoğun talep olduğunu belirtti. “Motor bölümü, 1.500 öğrenciyle en çok tercih edilen alanımız. Öğrencilerimiz 12. sınıfa usta statüsünde devam ediyor,” dedi.
Küçük, ayrıca devlet destekli maaş sistemine dikkat çekerek “Alt sınıflarda en az asgari ücretin %30’u, son sınıfta ise %50 oranında ödeme yapılıyor. Bu uygulama ailelerin yükünü azaltırken öğrencilerin mesleğe olan bağlılığını artırıyor,” ifadelerini kullandı.
Sıfırdan Ustalığa: Saha Eğitimleriyle Güçlenen Gençler
Dulkadiroğlu Mesleki Eğitim Merkezi bünyesinde otomotiv teknolojisi eğitimi veren öğretmen Ahmet Asiltürk, uygulamalı eğitimin mesleki yeterliliği doğrudan etkilediğini söyledi. “Mezunlarımızın neredeyse tamamı iş bulabiliyor. Bazıları da girişimci olarak kendi atölyelerini açıyor,” dedi.
Baklava üretiminde çalışan 11. sınıf öğrencisi Semih Palabıçak, hedefinin bu alanda uzmanlaşmak olduğunu söylerken; Usta öğretici Serdar Babutcu da 10 yılı aşkın süredir sektöre nitelikli çalışanlar kazandırmaktan memnuniyet duyduğunu ifade etti.
Kahramanmaraş’ta Mesleki Eğitim Merkezleri
Şehirdeki altı ayrı merkezde toplamda binlerce öğrenci eğitim görüyor:
Dulkadiroğlu MEM: 3.410 öğrenci
Onikişubat Kavlaklı MEM: 1.760 öğrenci
Türkoğlu MEM: 835 öğrenci
Türkoğlu Adalet MEM: 44 öğrenci
Afşin Şehit Nafiz Güneşli MEM: 329 öğrenci
Elbistan MEM: 236 öğrenci
Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü, bu sistemin yaygınlaştırılmasıyla daha fazla gencin erken yaşta meslek sahibi olmasını hedefliyor.
Eğitim ve iş dünyası arasında köprü kuran bu model, “Her öğrencinin bir mesleği olsun” sloganıyla geleceği şekillendirmeye devam ediyor.