Bakanlık, teknoloji çağının getirdiği yeniliklerle e-ticaretin ticaret şekillerini ve alışveriş alışkanlıklarını köklü bir şekilde değiştirdiğini vurguladı. E-ticaretin sunduğu hızlı, kolay ve düşük maliyetli alışveriş avantajlarının yanı sıra, satıcılar için iş yeri kira maliyetlerinin olmaması ve daha düşük stok ile finansman maliyetleri gibi faktörlerle büyüdüğü ifade edildi. Bu büyüme, geleneksel ticarete kıyasla e-ticaretin pazar payını artırdı.
Ticaret Bakanlığı, e-ticaret hacmindeki artışın, tüketicilerin ürünleri kontrol edememesi nedeniyle belirsizliklerin arttığını belirterek, bu belirsizliklerin tüketici koruma düzenlemeleriyle ele alınması gerektiğini vurguladı. Yeni düzenlemeyle, e-ticaretteki iade masraflarının tüketicilere yansıtılmasının ertelenmesi, tüketicilerin cayma haklarını herhangi bir gerekçe ve cezai şart olmaksızın kullanmaya devam etmelerini sağlayacak.
Bakanlık açıklamasında, e-ticaret pazarındaki belirsizliklerin, kalitesiz ve güvensiz ürünlerin artışıyla tüketici mağduriyetlerine yol açabileceği ifade edildi. Bu nedenle, düzenlemelerin hem iç piyasayı koruma hem de tüketici mağduriyetlerini engelleme amacı taşıdığı belirtildi. Yerli pazar yerleri ve satıcıların haksız rekabetten korunması, iç piyasanın dengesiz ve kontrol dışı bir e-ticaret pazarına dönüşmesinin engellenmesi hedefleniyor.
Bu önemli düzenlemeyle, e-ticaret sektöründe adil bir denge sağlanması ve tüketicilerin evrensel standartlarda korunması amacı doğrultusunda çalışmaların devam edeceği vurgulandı.