“Demiryolu haritada var, gerçekte yok”

Kahramanmaraş’ın Osmanlı dönemine ait haritalarda demiryolu güzergâhları üzerinde yer almasına rağmen fiilen demiryolu ağına dahil edilmediğini hatırlatan Karatutlu, 1948 yılında kente yapılan demiryolu bağlantısının uzun süredir işlemediğini ifade etti. Karatutlu, bu durumun Kahramanmaraş’ın ulaşım politikalarında yıllardır kaderine terk edildiğinin açık göstergesi olduğunu vurguladı.

İYİ Parti Kahramanmaraş Dulkadiroğlu Belediye Başkan Adayı Can, Kıbrıs Gazilerini Ziyaret Etti
İYİ Parti Kahramanmaraş Dulkadiroğlu Belediye Başkan Adayı Can, Kıbrıs Gazilerini Ziyaret Etti
İçeriği Görüntüle

“Hızlı tren Maraş’a gelince ayak sürülüyor”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Ankara–Çorum–Samsun hattı üzerinden hızlı tren projelerini Karadeniz’e taşıma konusunda adım attığını hatırlatan Karatutlu, Kahramanmaraş söz konusu olduğunda projelerin sürekli ertelendiğini dile getirdi.

“Maraş–Nurdağı arasında yeni bir bağlantı öneriliyor ancak asıl ihtiyaç Kahramanmaraş–Gaziantep hattıdır” diyen Karatutlu, sanayi, ticaret ve nüfus hareketliliği açısından bu iki şehir arasındaki demiryolu bağlantısının hayati önemde olduğunu söyledi.

“Gaziantep’e ray var, Maraş’a yok”

Gaziantep’te hayata geçirilen yaklaşık 100 kilometrelik Gaziray projesini hatırlatan Karatutlu, benzer raylı sistem ve hızlı tren yatırımlarının Kahramanmaraş’a yapılmamasını eleştirdi.
“Komşu illere yapılan yatırımlar Kahramanmaraş’a gelince duruyor” ifadelerini kullandı.

“Havalimanı var ama sefer yok”

Kahramanmaraş Havalimanı’ndaki sefer yetersizliğine de dikkat çeken Karatutlu, özellikle AJet’in Sabiha Gökçen çıkışlı sefer planlamalarında Kahramanmaraş’ın tamamen dışarıda bırakıldığını söyledi.

Gaziantep, Adana, Kayseri, Trabzon ve Rize gibi illerde günlük üçer sefer bulunduğunu belirten Karatutlu, 1 milyon 200 bin nüfusa sahip Kahramanmaraş’ta tek bir günlük seferin dahi olmamasını “kabul edilemez” olarak nitelendirdi.

“Bu bir planlama hatası değil, açık bir adaletsizliktir”

Ulaştırma Bakanlığı’nın sefer planlamasını tamamen havayolu şirketlerine bıraktığını ifade eden Karatutlu, nüfusu Kahramanmaraş’ın üçte biri kadar olan illere bile sefer konulabildiğini, buna karşın Kahramanmaraş’ın görmezden gelindiğini söyledi.

“Kahramanmaraş–Sabiha Gökçen AJet seferini söke söke alacağız” diyen Karatutlu, konunun takipçisi olacaklarını vurguladı.

“Kahramanmaraş oyalanmamalı”

Konuşmasını net bir çağrıyla tamamlayan DEVA Partili Karatutlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na seslenerek şu ifadeleri kullandı:

“Kahramanmaraş demiryolunu, hızlı treni, hava ulaşımını hak ediyor. Bu şehir yıllardır oyalanıyor. Ulaşım yatırımlarında adalet istiyoruz.”