Başarılı Marka İsimlendirme ile Unutulmaz Bir Kimlik Yaratın Başarılı Marka İsimlendirme ile Unutulmaz Bir Kimlik Yaratın

NİKE Türkiye gümrük düzenlemelerinde yapılan güncellemeler sonrası, Türkiye’den verilen online siparişlerin sorunsuz bir şekilde yerine ulaştırılamayacağını belirterek sipariş alımlarını geçici olarak durdurdu.

Nike’dan yapılan açıklamada, Türkiye gümrük mevzuatında meydana gelen değişikliklerin, tüketici alışveriş deneyimini olumsuz yönde etkileyebileceği vurgulandı. Şirket, “Türkiye gümrük mevzuatında yapılan değişikliklerin Türkiye’deki tüketicilerimizin alışveriş deneyimine etkilerini inceliyoruz. Bu süreçte siparişlerin sorunsuz ve zamanında ulaşmasını garanti edemediğimiz için maalesef Türkiye’den online siparişleri şu an için askıya almak durumundayız” şeklinde bilgi verdi.

Yeni düzenlemelere göre, 6 Ağustos tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan kararla Avrupa Birliği ülkelerinden gelen, değeri 30 euroyu geçmeyen ürünlerin gümrük vergisi yüzde 18’den yüzde 30’a çıkarıldı. Ayrıca, AB dışı ülkelerden gelen 1500 euroyu geçmeyen ilaç cinsi ürünler için de benzer bir vergi oranı uygulanacak. Önceden 150 euroyu geçmeyen eşyalar için geçerli olan düzenleme, artık 30 euro olarak belirlenmişti. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın imzasıyla yayımlanan vergi artışları 21 Ağustos’tan itibaren yürürlüğe girecek.

Nike’ın Türkiye’deki internet satışlarını durdurma kararı, markanın gümrük düzenlemeleri nedeniyle karşılaşabileceği lojistik ve mali zorlukları işaret ediyor. Bu durum, Türkiye pazarında faaliyet gösteren diğer uluslararası markalar için de benzer önlemler alınabileceğini düşündürüyor.

Editör: Dilek Nur