Başvurular, öncelikli olarak işyerleri yıkılan veya ağır hasar gören esnaf için değerlendiriliyor. Depremzedelere tanınan bu öncelik sonrası, diğer başvuru sahiplerinin talepleri dikkate alınacak. Bu sayede adil bir dağıtım süreci sağlanması planlanıyor.

Başvuru Süreci ve Merkez

Başvurular, Pazarcık’taki AFAD Koordinasyon Merkezi’nin zemin katında oluşturulan ofiste alınıyor. Burada esnafa, sürece ilişkin detaylı bilgi ve yönlendirme sağlanıyor.

Başvuru Sayısı ve Son Tarih

Proje büyük ilgi görüyor; 5 Aralık itibarıyla yaklaşık 100 kişi başvurusunu tamamlamış durumda. Son başvuru tarihi, 13 Aralık 2024 Cuma günü olarak belirlendi. Başvurularını yapmak isteyen esnafın, bu tarihe kadar gerekli belgeleri teslim etmeleri gerekiyor.

Başvuru İçin Gerekli Belgeler

Kiracılar İçin:

Genç Hatipler Kuran’ı Kerimi Güzel Okuma Yarışması Yapıldı Genç Hatipler Kuran’ı Kerimi Güzel Okuma Yarışması Yapıldı
  • Oda kayıt belgesi, vergi levhası veya mesleki eğitim belgesi
  • Hasar tespit raporu (e-Devlet üzerinden alınabilir)
  • Kira sözleşmesi (yoksa elektrik/su faturası veya ödeme dekontları)

Mülk Sahipleri İçin:

  • Oda kayıt belgesi, vergi levhası veya mesleki eğitim belgesi
  • Hasar tespit raporu (e-Devlet üzerinden alınabilir)
  • İşyeri tapusunun bir sureti
Editör: Dilek Nur