GÜNCEL

Kahramanmaraş Geleceğin Öğretmeni Zirvesi eğitimi yapıldı

Öğretmenlerin gelişimine katkıda bulunmak amacıyla yine bir grup öğretmen tarafından kurulmuş sivil toplum kuruluşu olan kısa adı İGEDER olan İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği faaliyetler kapsamında Kahramanmaraş Geleceğin Öğretmeni Zirvesi Onikişubat ilçesi Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Fen Lisesinde yapıldı.

Abone Ol

Programa İl Milli Eğitim Müdürü Erhan Baydur, Onikişubat İlçe Milli Eğitim Müdürü Harun Kurt, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Akif Bulut, Milli Eğitim Şube Müdürü Ahmet Akküncü ,Eğitim-Bir - Sen Kahramanmaraş Şube Başkanı Mehmet Çetin, TOBB Fen Lisesi Müdürü İsmail Demir ve öğretmenler katıldı.


İGEDER Kahramanmaraş temsilcisi eğitimci Musa Sarı’nın 24 Kası Öğretmenler Günü açılış konuşmasının akabinde Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürü Erhan Baydur, Eğitim ve öğretmen temalı geniş kapsamlı bir konuşma yaptı. 
Konuşmalardan sonra Kahramanmaraş Geleceğin Öğretmeni Zirvesi Eğitimi için 5 ayrı salona geçildi ve bu salonlarda eğitim faaliyetleri yapıldı.

 “Kahramanmaraş Geleceğin Öğretmeni Zirvesi”nde, eğitimcilerin mesleki gelişimlerine katkı sunacak ve çağdaş yaklaşımlarla zenginleştirilmiş oturumlar düzenlenmektedir. Zirvede şu başlıklar ele alındı.
    •    “Öğrenci ile Duygusal Bağ Kurma” (Musa Sarı): Eğitimde öğrenci-öğretmen ilişkisinin duygusal yönüne odaklanarak, etkili iletişim ve empati becerilerinin önemine değinildi.
    •    “Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları” (Şerafettin Ardıl): Yapay zeka teknolojilerinin eğitim alanında nasıl kullanılabileceği ve bu araçların öğrenme süreçlerini nasıl desteklediği örneklerle ele alındı. 
    •    “Konfor Alanından Çıkmak” (Mustafa Bülbül): Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerini artırabilmeleri için risk almanın ve yeniliklere açık olmanın gerekliliği tartışıldı.
    •    “Oyun ve Etkinliklerle Temel Dini Bilgiler Öğretimi” (Azam Gümüş): Oyun tabanlı yöntemlerin dini eğitimdeki etkisi ve uygulama yöntemleri üzerine bilgiler sunuldu.
    •    “Oyun Temelli Eğitim Tasarımı” (Engin Yurtalan): Öğrenme süreçlerinde oyunlaştırmanın önemi ve öğretim tasarımında oyun temelli yaklaşımlar paylaşıldı.

Bu oturumlarla katılımcıların, güncel pedagojik yaklaşımlar ve yenilikçi uygulamalar konusunda bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.
Bu gün eğitimde yapay zeka uygulamaları için 60 gönüllü öğretmenimiz, oyun temelli eğitim tasarlama etkinliğine 48 gönüllü öğretmenimiz, oyun ve etkinliklerle din öğretimi eğitimine 30 gönüllü öğretmenimiz, Konfor alanından çıkmak eğitimine 20 gönüllü öğretmenimiz ve öğrenciyle duygusal bağ kurma eğitimine 23 gönüllü öğretmenimiz katıldı. Tüm etkinliklere katılan öğretmenlerimiz memnuniyetlerini anlatılar.
HABER: Oğuz KARAKOÇ