Millî Eğitim Bakanlığınca, Öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlâkî bakımdan çok yönlü gelişimini desteklemek amacıyla geliştirilen "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” kapsamında hazırlanan yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim yılının başladığı 9 Eylül 2024'ten itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf ve lise 9. sınıftan başlamak üzere kademeli şekilde uygulanmaya başlamıştı.
Öğretmenlere yönelik ilk eğitimler, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eğitici eğitimi kursu" ile başlatıldı.
Bu kapsamda öncelikle 9 bini aşkın öğretmen, bir hafta süresince 40 saat süren Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eğitici eğitimi kursuna alındı. Eğitici eğitimleri için toplam 61 farklı kurs programı planlandı.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında eğitici eğitimi alan bu öğretmenler, görev yaptıkları illerde alanlarında yapılan müfredat değişikliklerine yönelik mahalli olarak yaklaşık 720 bin öğretmene eğitim verildi.
Okul yöneticileri de eğitici eğitimi kursuna katıldı. 1.120 okul yöneticisi Eğitici eğitimi kursunu tamamlayarak, toplam 94 bin 246 olan okul ve kurum yöneticisine mahallinde eğitim veremeye başladı.
Kahramanmaraş’ta farklı okullarda okul yöneticilerine Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” kapsamında seminerler verilmeye başladı. Onikişubat Bin Evler Ortaokulu salonunda Bin Evler Otaokulu Müdürü Hamza Güz tarafından 43 farklı okulun müdürüne "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” semineri verilmekte.
"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” seminerine katılan okul müdürleri:
Mehmet Akarsu, Mehmet Bayır, Mehmet Bülbül, Mehmet Çetin, Mehmet Çiçek, Mehmet Gökkız, Mehmet Kara, Mehmet Kıcalı, Mehmet Kişifli, Mehmet Oktar, Mehmet Paksoy, Mehmet Sarı, Mehmet Taşkın, Mehmet Tombul, Mehmet Uzun, Mehmet Taylan, Temel Mehtap, Ayaz Melih Atılgan, Mesut Akcan, Metehan Kar, Metin Bahşi, Muhammet Köşker, Murat Demirci, Murat Kapyapar, Murat Karaküçük, Murat Sarıbıyık, Mustafa Akıllı, Mustafa Aşçı, Mustafa Baydemir, Mustafa Çekiç, Mustafa Kayhan, Mustafa Kemahlı, Mustafa Kilit, Mustafa İlhan Ekici, Mustafa Sait Sarıbıyık , Muttalip Nacar , Necmettin Yaycı , Nuri Şengül , Oğuzhan Akpınar , Oğuzhan Çoban , Orhan Önal , Osman Gündoğan ve Ökkeş Aycil.
Seminerde, zümre toplantılarında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel yaklaşımı ve öğrenci profili doğrultusunda öğretim programları ve ders kitapları göz önünde bulundurularak modelde yer alan tüm bileşenlerin etkin ve doğru bir şekilde hayata geçirilmesini sağlayacak planlamalar yapılmakta.
Bu kapsamda planlama ve uygulama yapılırken temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerilerinden oluşan kavramsal beceriler, alan becerileri ve eğilimler dikkate alınmakta.
"Erdem-değer-eylem" çerçevesi, sosyal duygusal öğrenme becerileri ve sistem düşüncesi olarak yapılandırılan okuryazarlık becerilerini içeren programlar arası bileşenler, zenginleştirme ve destekleme olmak üzere ikiye ayrılan farklılaştırma uygulamaları temel alınmakta.
HABER: Oğuz KARAKOÇ